194 poze   47824 vizite

Schaerlaekens

AMERICANUL TACUT.

Din cand in cand aud despre plangeri ale unor crescatori straini dezamagiti, in special din America.

Americanii de felul lor sunt niste persoane optimiste, obisnuite sa lupte si sa nu renunte usor atunci cand doresc sa obtina ceva anume.

Sportivii din lumea intreaga stiu cat de greu este sa concurezi impotriva americanilor.

`Tipii aceia` doresc sa castige orice ar fi si columbofilii americani sunt si ei la fel de competitivi. Multi dintre ei muncesc din greu pentru a economisi ceva bani pe care sa-i cheltuiasca pentru porumbei.

Aceste pasari ar trebui sa ii ajute sa devina campioni in sportul columbofil, dar in urma cu cativa ani unii dintre acesti columbofili au realizat ca porumbeii pe care ei ii cumparasera nu au fost de cea mai buna calitate.



CREIER SPALAT

Asta inseamna ca acesti crescatori nu sunt foarte inteligenti?

Bineinteles ca nu se poate afirma acest lucru.

Problema cu multi dintre acesti crescatori este ca ei sunt foarte draguti, poate prea naivi si au prea multa incredere in mass media.

Puterea mass media este deja bine cunoscuta; putini dintre columbofilii straini inteleg limba olandeza, asa ca toti ceilalti au incredere deplina in informatia care apare in revistele de specialitate in limba lor materna sau in ceea ce aud de la alti columbofili.

Si ceea ce acestia pot citi in ziarele de specialitate straine sau pe website-uri este adesea infrumusetat de catre multi olandezi si belgieni.

Din pacate nici unul dintre noi nu intelege limba chineza, dar cu toate acestea am motive sa cred ca oamenii din acea parte a globului nu pot fi prostiti nici macar de dragul argumentelor.

`De ce redactorii acestor reviste de specialitate permit publicarea unor astfel de minciuni?, va puteti intreba.

Poate ca sunt ignoranti, sau pur si simplu nu vor sa cunoasca adevarul.

Daca acesta ar comenta minciunile unuia care face reclama, atunci ar fi posibil sa isi piarda un client si de aici si banii de care revista are nevoie pentru a ramane pe piata. Asa ca pentru el este mai bine sa nu verifice informatia si sa nu afle adevarul.



PROBLEMELE LOR

Problemele cu care majoritatea columbofililor straini se confrunta sunt urmatoarele:

- Nu inteleg limba olandeza.

- Nu sunt la curent cu sportul columbofil din Olanda si Belgia.

- Cred ca ce apare scris este si adevarat si au prea multa incredere in columbofilii cu nume mari.

- Mai mult, unii dintre ei gandesc prea rational.

Cine plateste suma de 500.000 USD pentru o casa cu siguranta are o locuinta mai buna decat altcineva care nu plateste decat 150.000 USD.

Pentru 1.000 USD ai o camera mai buna decat daca platesti doar 150 USD.

Dar in sportul columbofil lucrurile nu stau la fel.

Pasarile scumpe nu trebuie neaparat sa fie mai bune decat cele ieftine.

Unii dintre cei care vand porumbei si stiu acest lucru se feresc in a oferi porumbei ieftini pentru ca in acest caz cumparatorii devin neinteresati, atata timp cat acestia cred ca exista o relatie directa intre pretul porumbelului si calitatea acestuia.

Mai jos va voi prezenta cateva exemple pentru a intari punctul meu de vedere.



NATIONAL

Pe site-uri sau in diverse reviste de specialitate, diversi negustori de porumbei se lauda ca au cumparat campioni nationali in concursurile organizate in Olanda.

In trecut acestia nu mentionau nici numele crescatorului si nici macar seria inelului porumbelului pe care afirmau ca l-au cumparat.

Nu faceau altceva decat sa dea un nume atractiv porumbelului, ca de exemplu `Racheta`, `Superstar` si asa mai departe.

Slava Domnului ca in zilele noastre crescatorii au devenit mai critici, dar nu suficient de mult.

In special crescatorii americani abuzeaza adesea de cuvantul `National` pentru ca acest lucru ar insemna ca toti crescatorii dintr-o tara participa cu porumbei in cadrul aceluiasi concurs.

Adevarul este ca in afara de cateva concursuri de doua zile, in Olanda exista un singur concurs la nivel `National`, cel de la Blois..

Asa ca daca castigatorii din zone precum Strombeek, Pommeroeil si asa mai departe sunt descrisi ca fiind castigatori la nivel national iar oamenii cred acest lucru, atunci sunt creduli.

Cu toate ca trebuie spus ca `noi olandezii` adesea folosim termeni care sunt inselatori.

Avem concursuri care pot fi denumite `zboruri NPO National` dar noi stim ca aceste concursuri nu au nimic de a face cu cele `Nationale` si adesea nu sunt nici macar provinciale.





INSELACIUNE

In plus de asta, cineva poate citi in multe publicatii care apar in America ca o anumita pasare care a fost cumparata de catre un om de afaceri a fost cea mai buna dintre toti porumbeii celor 55.000 de crescatori olandezi.

Adevarul este ca intr-adevar au fost 55.000 de crescatori, dar asta s-a intamplat cu 40 de ani in urma.

Sportul columbofil se afla in declin, astazi nu exista mai mult de 26.000 de crescatori si nu s-a intamplat niciodata ca toti acesti crescatori sa angajeze porumbei in acelasi timp, in cadrul aceluiasi concurs.

Apoi vine acest tip de care vorbeam mai sus si afirma ca el a cumparat campionul dintr-un numar de 70.000 de porumbei participanti la un concurs, cu toate ca la respectiva cursa nu au angajate decat 15.000 de pasari.

Din momentul in care multi dintre europeni au inceput sa inteleaga engleza au aflat despre aceste probleme si il intreaba pe cel care a publicat aceasta stire cum a putut face acest lucru?

Atunci americanul roseste si tace pentru tot restul zilei.

`Americanul tacut`, rade olandezul, dar in realitate nu este nimic de ras in ceea ce priveste existenta acestor lucruri.

In mod normal, unii dintre cumparatori sunt de vina pentru ca ar trebui sa fie mai sceptici, precum cei chinezi.

In primavara anului 2008 prietenul sau a cumparat o pasare care avea un palmares atat de impresionant incat acest lucru i-a ridicat semne de intrebare. Atunci el a trimis pedigreul porumbelului si rezultatele acestuia obtinute in concursuri unui prieten din Europa care imediat a descoperit ca aceste rezultate erau imposibil de obtinut, iar pedigreul fusese falsificat.

Prin urmare, numai un credul poate cumpara pui de la un porumbel care este descris ca fiind o pasare care produce numai campioni si super-pasari.

Pur si simplu aceste pasari nu exista.

Alte exemple de publicitate inselatoare mai bine nu dau pentru ca unele sunt de-a dreptul socante si mai bine pastrez tacerea.





SFATURI

In concluzie, doresc sa dau cateva mici sfaturi pentru crescatorii straini:

- Sloganuri precum `cel mai bun reproducator care a existat vreodata` sau `cea mai buna porumbita de Janssen din istorie` sau `un porumbel care reproduce numai campioni` nu inseamna nimic.

- Nu cumparati niciodata pui din pasari despre care nu cunoasteti nimic: nici seria de inel, nici numele crescatorului.

- Fiti vigilenti atunci cand cititi despre rezultatele unui porumbel care sunt prea bune pentru a fi adevarate.

- Si cel mai important lucru, in cazul in care cumparati un porumbel, fiti sigur ca acesta provine direct de la acel crescator. Unii dintre europeni, in special cei care au in administrare site-uri, cumpara porumbei ai unor crescatori cunoscuti INDIRECT si ii ofera spre vanzare.

Ultimul crescator din familia Klak are o asemenea `lista neagra` a unor columbofili care nu puteau detine porumbei din linia lui.

Ceea ce acestia faceau era sa cumpere 10 pasari de la Klak, sa spunem, si apoi peste cativa ani, cand doi dintre acesti porumbei se dovedeau a nu fi valori, erau oferiti spre vanzare. Porumbeii erau originali Klak cu pedigree corecte, dar se dovedeau a nu fi valorosi. Prin urmare, oamenii nu inteleg de ce cineva poate plati asa de mult pentru pasari de 3 sau 4 ani.

Numai o persoana iresponsabila poate oferi la vanzare pasari care s-au dovedit a nu fi valoroase.

In concluzie, ceea ce vor avea acesti cumparatori vor fi doar niste pedigree frumoase, in loc sa aiba niste pasari valoroase, asa cum isi doreau de fapt.



Albumul selectat contine subalbume care pot fi accesate din lista de albume din partea stanga.







Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.